Brev:
Vitaminpiller til små børn?
22. april 2012
Alder:
21 mdr.
Vitaminpiller til små børn?
Kære Helen
Ja, vi er i det spørgelystne hjørne i dag :-)
Da vores datter (21 mdr. - har mælkeallergi) i perioder - bl.a. i forb. med sygdom har været småtspisende, har vi valgt at erstatte d-dråberne med en multivitaminpille. For tiden er der mange kritiske røster om vitaminer til små børn. Hvad skal man tro på?
Vores læge sagde i sin tid, da vores pige fik konstateret mælkeallergi, at hun burde være sikret kalk nok gennem den øvrige kost og nutramigen. Vi har altså alene (og ikke på opfordring fra lægen) givet hende vitaminpillen, fordi hun har været rigtig ofte syg det sidste halve år og i de perioder småtspisende.
Hvad tænker du - skal vi droppe vitaminpillen? Er der eventuelt idé i udelukkende at give vitaminer under sygdom?
Venlig hilsen
førstegangsforældrene